Wednesday, September 8, 2010

Silap Orang

Aku melihat arah seorang perempuan tanpa melihat perempuan tersebut. Aku lebih sebok dalam perbualan dengan freud aku menganalisa perbuatan masa lampau aku.


Tanpa aku sedari perempuan tersebut juga memandang ke arah aku.


"What?" beliau bertanya kearah aku.


Perbualan berbahasa melayu aku dengan si freud (ya, beliau hebat menggunakan bahasa), yang dalam imaginasi aku menyerupai pak cik dalam iklan televisyen yang kene di ban dan di tarik balik tempoh hari, terus hilang bagaikan si jutawan baru-baru ini.


Aku sedikit janggal menyaksikan perempuan yang aku tidak kenali itu datang mendekati aku lalu mengatakan "what is it?".


Aku dengan tidak berfikir panjang terus menjawap "Errr, I thought you were someone I knew".


Beliau kelihatan ingin berkata sesuatu tetapi dengan sepantas kilat perkataan-perkataan sudah pon keluar dari mulut aku yang membentukan satu ayat "But she's way prettier".


Beliau mula menghembus nafas lebih mendalam dan sebelum beliau mengeluarkan sebarang bunyi, aku sudah pon tiada di depan mata beliau.


Lies are what we want the truth to be.


Ha ha.

No comments: